Kategorizálj! Mert mindig van eggyel jobb díjcsomag?

Update: 2022-05-10 10:03:51

De mi az a kategorizálás? És miért kell erre odafigyelni díjcsomag váltás esetén? A szolgáltatók, egy bizonyos kártyaszám felett, általában tudják teljesíteni azt, amit szeretnél. Már néhány hívószám esetében is próbálnak olyan ajánlatot adni, ami a legmegfelelőbb lesz számodra.

De ha nem tudod megmondani mit szeretnél, azt fogod kapni amit ők akarnak adni!

Nem árulok el nagy titkot azzal ha elmondom, van a mobiltelefóniában két alaptörvény:

1.) A szolgáltató nem szeretetszolgálat!
2.) Az üzletkötő pénzből él!

Jó, rendben ezt mindenki gondolhatta eddig is! Mondhatnánk, de ezt a két dolgot hajlamos vagy elfelejteni amikor egy kedvezőbb szolgáltatás reményében felkeresed a szolgáltatót.

A céges telefonköltséged olyannyira sok szolgáltatást tartalmaz, hogy nagy hibát követnénk el, ha ezt csak egyetlen költségtételként kezelnénk. Most megmutatjuk neked, mi a Flotta-Kontrollnál, hogyan bontjuk szét ezt az összetett szolgáltatáscsomagot. Látni fogod, hogy darabjaira szedve nagyon könnyen kiderül, mire lenne szükséged és az is, hogy a szolgáltatód mit ajánlott helyette.

Ahhoz, hogy a teljes képet megértsük, tudnod kell hogy az igénybe vett szolgáltatásokat, másképpen látja a könyvelőd és másik szemszögből kell nézni a cégvezetőnek.

A könyvelésnek nagyvonalakban az alábbiakra van szüksége

- Igénybe vett szolgáltatások Áfa kulcsok szerint 27%, 5% és 0%
- Járulékköteles és járulék nélküli szolgáltatások TESZOR számok szerint
- Egyéb ráfordított költségek
- Visszaigényelhető és nem visszaigényelhető Áfa
- Továbbszámlázott tételek

Jól látható, hogy a könyvelés nem tud azzal foglalkozni, hogy a szolgáltatásod megfelelő-e és hogy az egyes kollégák milyen szolgáltatásokat vettek igénybe. Nagyon precíz könyvelő esetén, talán kapsz visszajelzést, ha egy-egy kártya esetében, valamilyen nem megszokott költség merülne fel, de általánosságban elmondható, hogy a szolgáltatás elemzése nem a könyvelő feladata. Ő a tényeket könyveli le és nem is várható el tőle, hogy kétségbe vonja az igénybe vett szolgáltatások jogosságát. Tehát fogadjuk el, a telefonszámla elemzése nem a könyvelő feladata! Ezért aztán nem is feltétlenül derül ki könyvelői oldalon, ha olyan költségeid vannak hónapról-hónapra amit nem a céged érdekében használtak fel a dolgozók. Ehhez kategorizálnod kell!

Főkategória, Alkategória

A szolgáltatói számla egy katyvasz! Ezt érezheted, ha belenézel egy telefonszámlába. Nem mindig derül ki egyértelműen, hogy melyik tétel mit is takar pontosan. Ezért mi a Flotta-Kontrollnál úgy gondoltuk, hogy az segíti a legjobban a káosz megszüntetését, ha minden egyes szolgáltatást kategóriákba sorolunk és ezután a kategóriákat mint egy egységet kezeljük a ráfordított költségek tekintetében.
Az alábbi kategóriákat fogod megtalálni a saját nyilvántartásodban:

  • Havidíj
    • Hang Díjcsomag
    • MobilNet Díjcsomag
  • Forgalom
    • Belföldi Mobil Hang
    • Belföldi SMS
    • Belföldi MMS
    • Emelt díjas Hang
    • Emelt díjas SMS
    • Nemzetközi Mobil Hang
    • ... és további forgalomhoz tartozó kategóriák ...
  • Mobilvásárlás
    • Mobilparkolás
    • Úthasználat
    • Szerencsejáték
    • Adományvonal
    • Digitális tartalom
    • ... és további mobilvásárláshoz tartozó kategóriák ...
  • Egyéb szolgáltatás (egyéb, máshová nem sorolható szolg., mert ilyen is van)
    • Egyéb Hang
    • Egyéb Net
    • Fizetési felszólítás
    • Készülékbiztosítás
    • Ügyintézési díjak
    • ... és további egyéb szolgáltatás kategóriák ...
  • Kedvezmény
    • Szolgáltatói Hang, SMS kedvezmény
    • Szolgáltatói NET kedvezmény
    • Szolgáltatói Egyéb, MNS kedvezmény
    • ... és további kedvezményhez tartozó kategóriák ...

Ez itt nem a teljes kategórialista, csupán egy része az általunk használt kategóriáknak, azonban ebből is látszik, hogy nem lenne helyes a havi telefonszámlát, csak könyvelés oldalról feldolgozni. Fontos tudnod, hogy a felhasznált szolgáltatásokat a Flotta-Kontroll rendszerben nem Neked kell besorolnod! A kategóriába sorolást a rendszer a számlabetöltéskor automatikusan végzi! Ez jelentős munkaidő megtakarítást jelent (ha eddig is nyomon követted a költségeidet) és a kategorizálás hatására nagyon fontos információkhoz juthatsz a felhasznált szolgáltatások tekintetében. Mindezt  néhány perc alatt.

Mire tudod ezt felhasználni?

Egyrészt pontosan tudni fogod, hogy melyik hívószám mit forgalmazott. Bármikor szűrhetsz, hívószámra, dolgozóra, munkacsoportra, telephelyre. Egyetlen kattintással kilistázhatod, hogy a szegedi vagy miskolci raktárban  a dolgozók milyen költséget generáltak, nem kell a telefonszámlát hívószám alapján bogarászni.

A kategóriák miatt nem kell az egész számlát végig nézned, ha arra vagy kíváncsi hogy használt-e valaki olyan szolgáltatást ami nem céges költség (adomány, szerencsejáték... stb.), sőt ezeket tovább is számlázhatod az illetékes kollégának.

A szolgáltatók szeretik értelmetlen nevekkel ellátni a kiszámlázott tételeket. Sokszor a mindenféle fantázia név között csak keresgéled, hogy ez most pontosan mi is? Ez megszűnik, ezután a hang díjcsomag - Hang díjcsomag lesz, a net díjcsomag - Net díjcsomag lesz  a szolgáltató bármilyen értelmetlen fantázianévvel is látta el! Természetesen a szolgáltató szerinti név alapján is visszakereshető minden. De pontosan látni fogod egy díjcsomag váltáskor, hogy az új díjcsomagod a régihez képest hozott-e jelentős változást.

Meg fogod látni, sokkal több szolgáltatást használsz, mint amit a dolgozóid munkaköre indokolttá tenne! Ezeket ha akarod, tovább tudod majd számlázni, de dönthetsz úgy is, hogy céges költségként kezeled, de mostantól legalább a nagyságrendjéről lesz valami fogalmad!

De a legjobb még csak most következik!

Amikor díjcsomagot választottál eddig mindig csak körülbelül tudtad megmondani a szolgáltatónak, hogy mit szeretnél, csak érzésekre hagyatkoztál nem volt pontos kimutatásod arról, hogy valóban mit használ a céged. A kategorizálással pontosan meg tudod mondani, hogy mennyi 4Gb-os netre van szükséged és azt is, hogy kell-e neked korlátlan net minden irodistának vagy elegendő a 2GB. Pontosan tudni fogod, milyen szolgáltatásokat használnak a kollégáid és azt is meghatározhatod, hogy ezeket milyen mértékben téríted meg nekik. Nem kell korlátoznod a dolgozót, egyszerűen határozd meg azt, hogy a cég mennyit fizet a költségekből. Lehet korlátlan net minden targoncavezetőnek, de ha Te csak 4GB-ot határoztál meg nekik céges használatban akkor a cég költsége csak ez lesz a többi automatikusan továbbszámlázható.

A kategorizálásból eredő információkat nem várhatod a szolgáltatótól, mert a szolgáltató nem szeretet szolgálat és tetszik vagy sem az ügyintőző pénzből él és azt fogja neked ajánlani amiért a legtöbb jutalékot kapja.

A Flotta-Kontrollal úgy fogod használni a céges telefonflottádat, ahogyan mindig is szeretted volna!


Mások ezeket olvasták még:


Az új EU-s szabályozás miatt átalakulhat a céges mobilnet forgalmad is | Az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC) döntést hozott a szolgáltatók által [...]

Kategória: Hírek, aktualitások


Kérek egy céges flottát! - Kettő lett, maradhat? | A legtöbb cégvezető úgy gondolja, hogy egy céges flottája van. Mire a cikket elolvasod megérted, Nek [...]

Kategória: Flotta-Kontroll


Emelkedhetnek a távközlési díjak a különadó miatt | A kormány által beharangozott különadó érinti a távközlési szektort is. Bár a kormány azt hangoztatj [...]

Kategória: Hírek, aktualitások


ARCHÍVUM

FLOTTA BLOG

A Flotta Blogon a céges mobiltelefonokkal kapcsolatos cikkeket olvashatsz. Vannak olyan témák amelyek egészen egyértelműek és vannak olyanok amelyekről még a szakértők is eltérően vélekednek. Bár minden témának igyekszünk legjobb tudásunk szerint utánajárni előfordulhat, hogy találkozol az itt leírtaktól eltérő állásponttal. Mielőtt alkalmazol egy jogszabályt alaposan utána kell járnod az rád, a Te cégedre milyen formában vonatkozik. A blogban leírtak nem irányadóak, csupán a szerzők álláspontját tükrözik.